Зв’язки з громадськістю
Метою дисципліни «Зв’язки з громадськістю» є ознайомлення студентів із сутністю, принципами нормативно-етичними засадами паблік рілейшнз як сфери комунікативно-інформаційної діяльності. Завданням курсу, зокрема, є розкриття ролі зв’язків з громадськістю у забезпеченні успішного функціонування організації, у створенні позитивної репутації, у налагодженні ефективного взаємозв’язку із цільовою аудиторією. Водночас вивчення дисципліни передбачає вивчення: 1) стратегій протидії кризовим ситуаціям, 2) прийомам розпізнавання спроб маніпулювання інформацією та громадською думкою, 3) можливостей протидії псевдотехнологіям («чорним технологіям») паблік рілейшнз.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен знати:
- історію розвитку паблік рілейшнз (ПР)
- сутність і принципи ПР
- спільні та відмінні ознаки ПР та інших сфер діяльності (журналістики, реклами, пропаганди)
- нормативно-правові та етичні засади ПР діяльності
- методи визначення цільової аудиторії та формування каналів зв’язку з нею, психологічні аспекти роботи з цільовою аудиторією
- особливості співпраці зі ЗМІ (правила написання прес-релізів, прес-анонсів, створення інформаційних пакетів, процедуру проведення прес-конференцій)
- види та етапи розробки ПР-кампанії
- методи лобіювання та способи використання ПР у лобістських цілях
- неофіційні засоби ПР діяльності (види та функції чуток та політичних жартів)
- особливості використання зв’язків з громадськістю у політичній сфері
- окремі принципи формування іміджу публічних осіб
- роль пр у забезпеченні ефективної роботи фірми (організації)
- пр у системі менеджменту
- пр у системі маркетингу
- корпоративний імідж та роль зв’язків з громадскістю у його формуванні
- зв’язки з громадскістю у промисловості та комерційній діяльності
- вплив пр на розвиток підприємництва.
- види криз, особливості роботи у кризових ситуаціях, шляхи протидіє кризовим ситуаціям та методи їх попередження
- окремі прийоми псевдотехнологій (чорних паблік рілейшнз)
- окремі способи маніпулювання інформацією та громадською думкою
У результаті вивчення дисципліни студенти повинні вміти:
- визначати цільову аудиторію
- визначати необхідні канали комунікації для доступу до цільових аудиторій
- формувати ключові повідомлення
- написати прес-реліз та прес-реліз для мережі Інтернет
- написати прес-анонс
- підготувати та провести прес-конференцію
- підготувати інформаційний пакет (прес-кіт)
- проаналізувати стан зв’язків з громадскістю на підприемстві, визначити його репутацію в очах громадскістю, виявити сильні та слабкі особливості ПР-діяльності
- розробити ПР-кампанію, спрямовану на покращення репутації та діяльності конкретного підприємства
- провести аналіз корпоративної культури в організації, надати свої рекомендації щодо її покращення
- визначати функції чуток
- проаналізувати імідж публічної особи, прослідкувати динаміку його змін та з’ясувати основний месидж
- запропонувати шляхи виходу з проблемних ситуацій.