Кафедра документознавства та інформаційної діяльності ІФНТУНГ

Головна » 2010 » Травень » 23 » Паперові літачки студентських думок (або про що думають студенти на парах)
10:35
Паперові літачки студентських думок (або про що думають студенти на парах)
Автор: Ольга МОНЧУК

Здавалося, про що ж можуть думати студенти під час пар: звісно, про навчання і лише про нього. Проте це не завжди так. Як писав Василь Симоненко: «Можна прострелити мозок, думки ж не вбить». Та попробуй-но викинути їх з голови, якщо вони набагато важливіші за монотонну лекцію навіть найулюбленішого та найцікавішого викладача. А в мудрих голівках студентів рояться різноманітні думки — від основних законів квантової механіки до хитрощів моделювання паперових літачків. Мені стало цікаво: а все-таки про що вони мислять та мріють під час лекцій? Отож запрошую у мандрівку заплутаними, серйозними та не дуже студентськими думками.

 
Солодкі сни про смачні обіди

«Теорія літератури», «документознавство», «інформаційний менеджмент», «молекулярна фізика», «логістика» та інші цікаві дисципліни надихають студентів на роздуми, пов’язані не з цими предметами, а зі значно приземленішими речами: побутом, скорими побаченнями, улюбленими книгами, письменниками, футболістами, музикантами, їжеюѕ Найзручнішими для таких позауніверситетських роздумів є останні парти, хоча й перші підійдуть, якщо замаскуватися під уважним та розумним виразом обличчя.
Згадуючи свої студентські роки, зауважу, що лекційна аудиторія — це гарне місце не лише для роздумів, а й для інших потрібних речей: спання, читання книг, написання віршів, новел, романів, сніданку, обіду та вечері, розв’язування кросвордів, ребусів, таємної переписки з одногрупниками на суспільно важливі теми тощо. Тому найцікавіше в конспекті студента розпочинається з останньої сторінки. Там можна дізнатися про все: рецепти страв, свіжі анекдоти, імена коханих, справжнє ставлення студентів до викладачів та до конкретних дисциплін... Отже, про що ж насправді думають молоді люди на лекціях, ми дізналися з перших уст.

Про свої справжні «лекційні» думки першим зізнається студент п’ятого курсу Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу Артур: «Питання, звичайно, цікаве, особливо коли врахувати, що, певно, половина студентів під час пар не використовує здатність мозку, яка називається «думати». Мої думки залежать від трьох чинників і формуються відповідно до них. А це настрій, паралельна зайнятість і харизма викладача. Отже, якщо маю дуже гарний настрій — зовсім не думаю про пару, предмет, мету і завдання, а про те, що робитиму після пар, як зорганізую свій день тощо. Коли ж мій органайзер пронизливим піканням або ж противною вібрацією нагадує з кишені, що маю зробити те-то і те-то — думаю про ті проблеми, які треба буде вирішити, або ж починаю вирішувати їх прямо на парі. і останнє: коли переважає харизма викладача, його вміння зацікавити власне про предмет, якщо він вимагає ще й креативності, — стараюся швиденько придумати щось таке, аби переплюнути всіх одногрупників. Якщо предмет якимось чином пов‘язаний з майбутнім, наприклад, основи підприємництва і т. д., то думаю, мрію і бачу свій майбутній бізнес і результат своєї діяльності. Коли ж викладач викликає у мене нудоту, концентрую всі свої можливості телекінезу на ту білу коробочку, з якої лунає дзвінок, щоб вона швидше задзвеніла, а голова відпочила і розвіялась на перерві».

Четвертокурсниця ІФНТУНГу Лариса думає на парах про своє: «Як правило, думки на перших парах дуже агресивні: ненавиджу викладачів, себе і своє ліжко, думаю лише про те, як сильно хочеться спати. На другій парі починаю розуміти, що треба вчитися. Найчастіше концентрую думки на навчанні, адже дуже хочу працювати за спеціальністю. А ось на нецікавих для мене парах думаю про все: про те, як після пар нарешті піду на шопінг, зустрінуся з своїм хлопцем, вигуляю пса, полежу, залізу в інтернет, попліткую з дівчатами на перерві».

Майбутній філолог із ПНУ ім.  В. Стефаника Ольга  розуміє, що на парах годиться думати саме про навчання, проте: «Не можу сказати, що мої думки, які виникають під час лекцій, стосуються лише навчального процесу. Звичайно, є моменти, коли грузну думками в навчання, ні про що інше думати не можу — це під час контрольних, колоквіумів, лабораторних тощо. На мене найбільше впливає моє місце розташування в аудиторії, викладач і той, хто сидить поруч. Якщо сиджу біля вікна, — все пропало, ніякого навчання, думками лечу далеченько — отак сильно на мене впливають краєвиди. Цікавого викладача намагаюся з чимось асоціювати, уявляти в різних ситуаціях, іноді ці асоціації навіть пов’язані з навчанням, але не часто (сміється). А якщо маю цікавого сусіда, то встигаю все: лекцію послухати, обговорити всі справи на клаптику паперу, переданому по аудиторії, зорганізувати похід у кіно чи на шашлики. Хоча насправді попри це пари все-таки запам’ятовуються. Думаю, то є секрет молодого організму, коли робиш кілька справ водночас і кожна — результативна».

«Заради диплома студенти готові на все, навіть ходити на пари, — переконана п’ятикурсниця Христина. — А на них буває всяке: хтось завзято гризе граніт науки, хтось робить вигляд, що гризе, а хтось ніяк не може зрозуміти, для чого йому цей «граніт» здався. Про що думають студенти під час пар? Більшість — про довгожданий відпочинок, солодкий сон; про смачний обід; про те, що скоро сесія; про те, який статус поставити у «vkontakte.ru»; про те, що погода сонячна і треба погуляти; і про те, як би це викрутитися, коли не підготувався до париѕ Скільки студентів — стільки й думок».

 
З викладацької висоти

Про те, що студентські голівки забиті не лише навчанням, відомо усім, і навіть їхнім викладачам. Отож що знають наставники про думки своїх підопічних.

«У непересічного педагога вихованці перебувають під впливом і в контексті теми вчителя. Але так буває не завжди. Якби ж то викладач міг знати все, про що думають його студенти під час занять! Незнання прихованих рефлексій наших студентів ставить перед нами, викладачами, завдання аналізувати, моделювати і прогнозувати, що є  стимулом до творчого пошуку, нестандартного, часом навіть новаторського, підходу до викладання свого предмета. Особисто я надаю перевагу тому, щоб студентська аудиторія перебувала в контакті з викладачем у найширшому розумінні: мала змогу пов’язувати почуте, пережите на занятті з власним досвідом, дістати стимул до вдосконалення, пережити особисте сходження до знань, дізнатись про власну вагомість за умови набуття «статусу» особистості. Впевнений у тому, що навіть найнесподіваніші думки моїх студентів під час занять впливають на формування нашого з вами майбутнього, на виникнення ще більш несподіваних ідей і думок у наших дітей і внуків», — розповідає кандидат філософських наук заступник декана факультету управління та інформаційної діяльності ІФНТУНГу Микола Кісіль.

Викладач кафедри державного управління ІФНТУНГу Віталій Малімон читає дисципліни управлінського та психолого-педагогічного циклу. Він усвідомлює значення освіти в сучасному житті й неоднозначні моменти в її розвитку і розуміє, що думати лише про навчальні дисципліни для студентів замало: «На парах студенти разом з викладачем рефлексують над питаннями смислу життя, краси, віри, любові, здоров’я як фундаментальних цінностей, впевненості у своїх силах. Також у мінусах нашого повсякденного життя вчимося бачити плюси, дарувати людям хороший настрій, тренуємо навички позитивного мислення. і, звичайно, як живі люди ми не можемо не думати про особисте життя, сімейні справи, стосунки з деякими людьми, дискотеки, прогулянки і про тисячі інших важливих для нас речей».

Ось ми і дізналися, про що ж насправді думають студенти, сидячи в аудиторії та уважно дивлячись на викладача. Отож підсумуємо. Студенти — універсальні люди, адже на не дуже тривалій парі встигають усе: вести конспект і думати про вічне, слухати викладача і читати книгу, спілкуватися з одногрупниками й розвивати свої творчі здібності — це ще далеко не кінець списку. Кожна лекція — не лише урок з певної спеціальності, а й урок життя, що формує особистість. Послухавши висловлювання студентів та їх викладачів, я і собі подумала про те, що саме завдяки різностороннім поглядам і діям на лекціях студенти і є такими безпосередніми та неординарними, а студентська пора — незабутньою. Отож, дорогі студенти, в жодному разі не прогулюйте пари, адже недалекий той час, коли будете за ними сумувати. 

Джерело: http://www.galychyna.if.ua/index.php?id=single&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=10608&tx_ttnews[backPid]=24
Переглядів: 1301 | Додав: Артік | Теги: студенти, Думки студентів | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Сб, 21.10.2017, 17:34
Вітаю Вас Гість

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
>>>ОГОЛОШЕННЯ<<<

Шановні викладачі кафедри ДОК! Якщо у вас є інформаційні повідомлення, які б ви хотіли бачити як ОГОЛОШЕННЯ на сайті кафедри, скидайте їх або в міні-чат, або на ел.скриньку artik12@ukr.net, або СМСом на номер 0673423330. Якщо ж у Вас є фотоматеріали, для додаваня у розділ "Фотогалерея" скидайте їх (або посилання на них) на вищезазначену скриньку. Інформацію в маси:) Адміністратор сайту.




  



ПРОГНОЗ ПОГОДИ

Погода Івано-Франківську » Україна

Рейтинг сайтів прикарпаття