За сприяння Міністерства освіти і науки України у
рамках Плану проведення міжнародних, всеукраїнських науково-практичних
конференцій та семінарів молодих учених і студентів відбулася ІІІ
Міжнародна науково-практична конференція "Болонський процес очима
студентів". Предметом обговорення учасників заходу були питання
інтеграції України до Європейського освітнього простору та перспективи
запровадження ідей Болонської системи у сучасній вищій школі.
В роботі конференції взяли участь понад 200 студентів і
аспірантів з 50 навчальних закладів України.
Програмою була передбачена робота чотирьох секцій:
- І секція - Освітня політика в контексті інтеграції суспільних
процесів;
- ІІ секція - Міжнародні системи вищої освіти: порівняльний
аналіз;
- ІІІ секція - Основні підходи та стан впровадження ідей
Болонського процесу в Україні;
- ІV секція - Кредитно-трансферна система організації навчального
процесу: переваги та проблеми.
З вітальним листом до учасників конференції
звернувся заступник Міністра освіти і науки України, доктор
фізико-математичних наук М.Стріха. На його думку, залучення молоді до
вирішення питань інтелектуального майбутнього України, а саме
інтеграції її до високотехнологічного конкурентного середовища, є
реальним шляхом розвитку наукового потенціалу та фундаментом для
подальшого становлення держави.
Учасники конференції активно обговорювали питання освітньої
інтеграції в європейський простір та отримання якісної освіти. На
підтримку реорганізації вищої школи виступила студентка Уманської філії
Європейського університету Г.Галка. Вона продемонструвала
стан впровадження ідей Болонського процесу в її навчальному закладі,
наголосила на позитивному ставленні колективу до розпочатих
нововведень, спираючись на результати соцопитування.
Про особливості оцінювання системи знань за шкалою ECTS розповіли
Б.Багінський та Т.Запорожець - студенти Житомирської філії
Європейського університету. Вони прокоментували усі
<плюси> і <мінуси>, запровадженого диференційованого
оцінювання знань, і зазначили його недоліки, помічені на практиці.
Про нестандартний шлях підготовки фахівців з правознавства, що широко
практикується в Європі, розповіла студентка Київського університету
права Національної академії наук України В.Дзелінська. Доповідачка
висвітлила особливості проходження практики студентами-юристами у
спеціально створених юридичних клініках, де вирішуючи справжні
професійні питання, майбутні спеціалісти набувають досвіду не з книжок,
а з життя.
Жвавість учасників в обговорюванні порушених питань свідчить, що мета
заходу досягнена: на часі міцне утвердження України як повноправної
частини європейського освітнього простору.
|